Kisah Abang Viva Viral Yang Ramai Di Bicarakan

Kisah Abang Viva Viral Yang Ramai Di Bicarakan

Cararese.com – Hallo sobat jumpa lagi bersama admin yang pada kesempatan kali ini akan mengulas seputar Kisah Abang Viva Viral Yang Ramai Di Bicarakan.

Jika di sebut mengenai Azwan Omar ini mungkin banyak yang akan bertanya siapakah dia? Tetapi, jika di sebutkan sebagai Abang Viva Viral, mungkin sudah banyak yang mengetahui tentang kisahnya yang telah tersebar di media sosial.

Baca juga:

Abang viva viral ini bukan menteri maupun seorang individu yang di kategorikan sebagai orang yang berada. Akan tetapi, keikhlasannya dan kegigihannya untuk membantu mangsa kmangsa banjir baru baru ini membuat banyak para netizen terharu.

Kisah Di balik Viva Viral

Abang viva viral atau azwan ini turut memohon cuti kecemasan dari majikannya untuk tujuan tersebu. Beberapa perkara yang lebih mengharukan turut di bagikan kepada para netizen di media sosial. Berikut ini merupakan beberapa momen mengharukan di balik kisah abang viva viral.

  1. Abang viva ini bernama Azwan Omar yang datang dari Melaka ke Shan Alam dengan menggunakan kereta Viva dan membawa sebuah bot di atas bumbung kendaraannya.

2. Dia hanya berbekal uang sebanyak RM50. Dia memebeli bahan bakar sebanyak RM20 dan RM30 untuk dia makan seperti membeli roti dan air untuk mengisi perut.

3. Bekerja sebagai operator mesin dan memohon cuti kecemasan dari majikannya untuk ke Shan Aalam untuk menyelamatkan korban banjir.

4. Anatara korban banjir yang di selamatkan adalh pasangan warga emas termasuk suami yang lumpuh dan seorang ibu dengan bayi yang baru di lahirkan.

5. Ketika di Shan Alam, dia hanya memakan roti dan minum air putih saja serta tidur di dalam mobilnya, namun di terus untuk menyelamatkan korban korban banjir.

6. Cerita mengenainya menyebar sehingga banyak orang yang salut kepadanya, namun dia cukup keberatan untuk menerima dan mendapatkan kebahagian besar untuk warga lain.

Akhir kata

Demikian ulasan mengenai Kisah Abang Viva Viral Yang Ramai Di Bicarakan ini. Terimaksih sudah berkunjung dan terimakasih sudah membaca artikel ini hingga selesai.

You May Also Like

About the Author: Herlina

Leave a Reply

Your email address will not be published.